عرفان

عرفان حاج‌رسولی‌ها (متولد ۱۲ مرداد ۱۳۶۲، اصفهان) رپر و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی است. ترانه‌های او بیشتر در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی و مسائل روزمره‌است.

زندگی

عرفان در ۱۲ مرداد ۱۳۶۲ در اصفهان به دنیا امد و زمانی که ۱۶ سال داشته به ارواین کالیفرنیا نقل مکان می‌کند او در مصاحبه‌ای می‌گوید در زمان‌های مختلف بین ایران و آمریکا در حال رفت و آمد بوده‌است.

وی در حال حاضر در دوبی به سر می برد و شرکتی را در آنجا تاسیس کرده و به کار تهیه و توزیع موزیک و موزیک ویدئو و آلبوم مشغول است.

سرگرمی عرفان در سنین پایین تر خواندن شعر و سرودن شعر بود. او بعدها با تولید دومین اثر خود به نام شستشو در سال ۲۰۰۴ به شهرت رسید.

موضوع آثار او

فهرست
0:00
قسمتی از آهنگ "نمیتونی بند کنی پامو به زمین" اثر عرفان و پایا، محصول ۲۰۱۳

آیا مشکلی با شنیدن این پرونده دارید؟ راهنمای رسانه را ببینید.

اولین البوم عرفان از خانه تا گور نام داشت که در سال ۲۰۰۷ روانه بازار جهانی شد البوم از خانه تا گور اولین البوم رپ فارسی بود که در بازار جهانی به فروش میرسید.[نیازمند منبع] عرفان در اول البوم از سرخوردگی‌های خود از برخی مسائل موسیقی ایرانی صحبت می‌کند ولی موضوع اصلی این آلبوم مهاجرت یک ایرانی و مشکلات مهاجرت بود.

آلبوم از خانه تا گور

جلد آلبوم از خانه تا گور

عرفان اولین آلبوم خود را با نام از خانه تا گور در تاریخ ۲۴ جولای ، ۲۰۰۷ از دو کمپانی M4/Avang وارد بازار موسیقی شد و استقبال بسیار خوبی از این البوم شد. عرفان در این آلبوم با خوانندگانی چون خشایار ، سهند کوآزی و افرا همکاری داشته است. این آلبوم برگرفته از حوادث زندگی او مانند دستگیری او توسط دولت امریکا در سال ۲۰۰۲ بعد از حملات ۱۱ سپتامبر و زندان رفتن او به دلیل مشکلات اقامتی است.

علل اجتماعی

عرفان در سال ۲۰۰۷ با همکاری خوانندگان پاپ از جمله ستار، اندی، شهبال شب پره و... اهنگی را به نام پاکی برای مو سسه PACI (Persian American Cancer Institute) ساخت. او در سال ۲۰۰۹ بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران آهنگی را برای جنبش سبز به نام تصمیم خواند. در سال ۲۰۰۸ بعد از پخش مستندی به نام شوک در تلویزیون ایران او در تفسیری ۵ دقیقه‌ای از این برنامه و صدا و سیما انتقاد کرد.

آلبوم همیشگی

عرفان بعد از پخش اولین آلبوم خود به نام از خانه تا گور تصمیم گرفت آلبومی رو با نام همیشگی شروع به ساخت کند همیشگی بعد از اینکه تاخیرهای زیادی برای پخشش به دلایل مختلف خورد سرانجام آلبوم همیشگی عرفان بعد از حدودا ۳ سال با ۱۸ ترک در شهریور ۸۹ به صورت رسمی از کمپانی آونگ وارد بازار موسیقی شد که البته این آالبوم برای دانلود همزمان بر روی خیلی از سایت‌ها نیز قرار گرفت که باعث شد از فروش البوم کم شود . از نظر موضوعی اکثر موضوعات البوم حول محور زندگی شخصی عرفان میچرخد یکی از نکات مثبت این البوم می‌توان انتخاب موضوعات جدید رو در اهنگهای البوم و داشتن ترک‌ها با موضوعات مختلف را بیان کرد که میتواند هر سلیقه‌ای رو جذب خودش کند یکی دیگر از نکات مهم البوم کیفیت بسیار بالای ترک‌ها و مهم ترین نکته این البوم این هست که این البوم هم مثل البوم قبلیه عرفان در سراسر جهان به فروش میرسد که قدم و حرکت بزرگیه برای پیشرفت رپ فارسی هست . آلبوم دارای ۱۸ ترک، اینترو، اوترو و اسکیت هست . علاوه بر اعضای گروه پایدار ( خشایار و سرکش ) خواننده‌های دیگری همچون سیاوش شمس، ریویل، نونا، مروارید و امیر فرجام در این آلبوم همکاری کرده‌اند .

همکاری ها

جلد اینو بفهم

عرفان علاوه بر اعضای گروه پایدار با خوانندگان بزرگی چون بهرام، سامی بِیگی، و گروه زدبازی همکاری داشته است. همچنین وی آهنگ سرزمین یخ را به همراه رضا پیشرو اجرا کرد.

آلبوم‌ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: بیوگرافی خوانندگان ایرانی ، ،
برچسب‌ها: بیوگرافی عرفان , بیوگرافی , امیر عباس ,

تاريخ : جمعه 5 مهر 1392 | 1:16 | نویسنده : امیرعباس |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.